09.12.2020 podpisaliśmy kontrakt z PKP Polskie Koleje Państwowe S.A. w Krakowie na zarządzanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei aglomeracyjnej – PKA: budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej”.
Zakres inwestycji obejmuje budowę połączenia Kolejowego do portu lotniczego Rzeszów Jasionka, tj. ok. 5 km nowej jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej, budowę i modernizację infrastruktury przystankowej.
Obowiązki SAFEGE wchodzące w zakres zarządzania procesem inwestycyjnym obejmą m.in.:
- wparcie Zamawiającego we wszystkich czynnościach związanych z realizacją kontraktów i koordynację ich realizacji
- prowadzenie Dokumentacji Kontraktowej oraz jej archiwizacji osobno dla każdego Kontraktu
- prowadzenie i analiza korespondencji Kontraktowej
- organizowanie i przewodniczenie comiesięcznych narad koordynacyjnych
- organizowanie i prowadzenie codwutygodniowych narad dotyczących postępu Robót (rady budowy)
- sporządzanie protokołów z wszystkich narad
- identyfikowanie ryzyk
- powiadomienia Zamawiającego o roszczeniach Wykonawców Robót
- wsparcie Zamawiającego w przypadku skarg, przewodów sądowych
- zarządzanie wszelkimi robotami
Obowiązki zaś w zakresie rozliczenia Kontraktu / Kontraktów obejmują w szczególności:
- zarządzanie rzeczowo-finansowe
- kompletowanie dokumentów dotyczących płatności dla Wykonawcy robót
- sprawdzanie rozliczeń składanych przez Wykonawcę Robót
- rozliczenie kontraktu w przypadku jego rozwiązania / odstąpienia od umowy na Roboty wraz z przeprowadzeniem inwentaryzacji
- bieżący nadzór i szacowanie końcowej wartości Kontraktu / Kontraktów.
Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.