01.12.2020 podpisaliśmy kontrakt z Warszawską Koleją Dojazdową w Grodzisku Mazowieckim na zarządzanie i sprawowanie funkcji nadzoru (w tym budowlanego i inwestorskiego) – Inżynier Kontraktu dla inwestycji pn. „Budowa, przebudowa i rozbudowa linii kolejowej nr 47 w zakresie dobudowy drugiego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w ramach zadania „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”.
Kontrakt w szczególności obejmuje wykonanie następujących zadań w podziale na fazy i etapy realizacji zamówienia (zarówno w czasie realizacji robót budowlanych, jak i w okresie zgłaszania wad):
1. Faza I - Zamówienie podstawowe/obligatoryjne
a) Etap Wstępny – Wsparcie merytoryczne Zamawiającego w zakresie analizy i sprawdzenia projektów wykonawczych i STWiORB (z wyłączeniem branż srk i teletechnicznej) oraz analizy i sprawdzenia PFU dla branż srk i teletechnicznej, opracowanych przez Jednostkę Projektową;
b) Etap 1 – zawieszenie wykonywania usługi na okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych i zawarcia umowy z wyłonionym Wykonawcą robót budowlanych objętych nadzorem Inżyniera Kontraktu.
c) Etap 2 – Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na etapie realizacji robót budowlanych, obejmujące w szczególności wykonanie następujących zadań;
2. Faza II - Zamówienie rozszerzone (prawo opcji):
d) Etap 3 - Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na etapie gwarancji i zgłaszania wad.
Celem inwestycji jest zwiększenie przepustowości modernizowanego szlaku z przeznaczeniem do prowadzenia składów pociągów w kolejowych przewozach aglomeracyjny z prędkością eksploatacyjną nie większą niż 80 km/h. Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu liczby pasażerów korzystających z kolei i ograniczenia ruchu samochodowego, zaś projekt jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020.