INŻYNIER KONTRAKTU: Kontynuacja projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom (Jedlińsk) – Jędrzejów, pododcinek: obwodnica Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7 / 2015 -2022
Kontrakt z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Kielcach na świadczenie usług w zakresie zarządzania, koordynowania, kontroli i nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót związanych z kontynuacją projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom (Jedlińsk) – Jędrzejów, pododcinek: obwodnica Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7 na parametrach trasy ekspresowej - długość ok. 25 km.
Obwodnica zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, przebiega na kierunku północ-południe, w powiatach radomskim i szydłowieckim przez gminy: Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala i Orońsko.
Zakres inwestycji to m.in.:
budowa odcinka drogi ekspresowej dwujezdniowej wraz z przynależną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami bezpieczeństwa ruchu: klasa drogi – S, prędkość projektowa – 100 km/h,
budowa czterech węzłów: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów, Radom Południe,
budowa i przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
budowa dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego,
budowa dróg technologicznych,
budowa obiektów inżynierskich,
budowa chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych,
budowa przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową,
budowa systemu odwadniania korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne),
budowa urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, itp.),
budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami podczyszczającymi,
budowa i przebudowa oświetlenia drogowego,
organizacja ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
wzmocnienie podłoża gruntowego,
oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników,
wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, itp.,
przywrócenie dróg publicznych użytkowanych w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy - w tym remont około 30 km DK7,
wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.