24.04.2017 podpisaliśmy (w konsorcjum z firmą EKOCENTRUM Sp. z o.o.) kontrakt z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi Sp. z o.o. na zarządzanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego w ramach projektu zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna”.
Po wykonaniu prac na trasie ok. 143 km prędkości maksymalne dla pociągów pasażerskich będą wynosić 120 km/h, a dla pociągów towarowych 80 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu z ok. 1 h 40 min najszybszym pociągiem InterCity do ok. 1 h.
Nasi Specjaliści objęli nadzorem wykonanie projektu oraz realizację robót, polegających na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej, w tym:
wykonaniem projektu budowlanego
uzyskaniem pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych
opracowaniem projektu wykonawczego
opracowaniem dokumentacji powykonawczej (w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej)
przeprowadzeniu procesu oceny zgodności podsystemów i przekazaniu odpowiednich deklaracji i certyfikatów WE dla podsystemów
nawierzchnia i podtorze
urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk)
urządzenia i systemy telekomunikacyjne
sieć trakcyjna
urządzenia i układy elektroenergetyki do 1kV
elektroenergetyka nietrakcyjna powyżej 1kV, w tym linie potrzeb nietrakcyjnych
obiekty inżynierskie
perony i obiekty kubaturowe
przejścia i przejazdy
DSAT
usunięcie kolizji
dystrybucja energii elektrycznej
realizacja robót polegających na budowie i przebudowie infrastruktury drogowej w niezbędnym zakresie oraz budowie obiektów służących ochronie środowiska.
W ramach projektu powstały następujące obiekty inżynierskie: IZ Poznań
Wiadukt kolejowy dwuprzęsłowy (dł. przęseł 22,3 m) o konstrukcji stalowej i o długości 44,3 m z dwoma torami;
Wiadukt kolejowy ceglany dwusklepieniowy o długości 13,2 m i 2 torami;
Wiadukt kolejowy (przebudowa) dwutorowy;
Wiadukt kolejowy (przebudowa) ceglany jednosklepieniowy o długości 5,25 m i jednym torze;
Most kolejowy (przebudowa) o konstrukcji stalowej kratowej o długości 153,85 m;
Most kolejowy (przebudowa) o konstrukcji stalowej (blachownica dwuprzęsłowa) o długości 33,84 m i jednym torze;
Wiadukt kolejowy (przebudowa) żelbetowy jednoprzęsłowy o długości 13,65 m i jednym torze;
Wiadukt kolejowy (przebudowa) ceglany o konstrukcji sklepionej, długości 5,8 m i jednym torze;
Wiadukt kolejowy o konstrukcji ceglanej jednosklepieniowej o dł. 15,75 m i trzech torach;
Most kolejowy (przebudowa) o konstrukcji stalowej kratowej o długości 55,8 m i jednym torze.
IZ Szczecin:
Wiadukt kolejowy (przebudowa) ceglany jednosklepieniowy o długości 10,6 m i dwóch torach;
Most kolejowy (przebudowa) o konstrukcji stalowej, 4 przęsłowy, o długości 70,44 m i dwóch torach.
Modernizowanych stacji było 8, zaś przystanków osobowych aż 23.
Nasz Zespół pełnił funkcję Inżyniera Kontraktu oraz zapewnił usługi zarządzania rzeczowo - finansowego, technicznego, zarządzania wszystkimi kontraktami - w tym wykonywania obowiązków inspektora nadzoru - oraz prowadzenia nadzoru środowiskowego (w tym przyrodniczego).
Projekt był realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020, a roboty zakończyły się w lutym 2021.
PRZEBUDOWANO 8 MOSTÓW I 6 WIADUKTÓW
ZBUDOWANO 3 NOWE WIADUKTY
ORAZ 4 PRZEJŚCIA PODZIEMNE I 91 PRZEPUSTÓW
ZMODERNIZOWANO 21 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH, WYREMONTOWANO 32 I ZLIKWIDOWANO 8
WYBUDOWANO PRZEJŚCIE PIESZO-ROWEROWE
PO WYKONANIU PRAC NA TRASIE OK. 143 KM PRĘDKOŚCI MAKSYMALNE DLA POCIĄGÓW PASAŻERSKICH BĘDĄ WYNOSIĆ 120 KM/H, A DLA POCIĄGÓW TOWAROWYCH 80 KM/H, CO POZWOLI NA SKRÓCENIE CZASU PRZEJAZDU Z OK. 1 H 40 MIN NAJSZYBSZYM POCIĄGIEM INTERCITY DO OK. 1 H.