ZAPEWNIAMY ZRÓWNOWAŻONE
ROZWIĄZANIA INŻYNIERYJNE
Kreator Budownictwa Roku 2023

Oczyszczalnia ścieków w Bolesławcu

Multimodalny węzeł transportowy - Dworzec Łódź Fabryczna

Dworzec Multimodalny Łódź Fabryczna

Międzynarodpwy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Balicach

Multimodalny węzeł transportowy - Dworzec Łódź Fabryczna

Projekty | Projekt | INŻYNIER KONTRAKTU: Modernizacja układu torowo-peronowego i infrastruktury...

INŻYNIER KONTRAKTU: Modernizacja układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny / 2021 - 2027

INŻYNIER KONTRAKTU: Modernizacja układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny / 2021 - 2027

24.11.2021 podpisaliśmy kontrakt z PKP Polskie linie Kolejowe S.A. w Warszawie na zarządzanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej na stacji Olsztyn Główny” w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”.

Nasz Zespół będzie zarządzał i sprawował nadzór nad realizacją tego zadania inwestycyjnego; w szczególności będą to:

  • Pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z Umową oraz warunkami kontraktowymi FIDIC;
  • Zarządzanie rzeczowo-finansowe, w szczególności kompleksowa obsługa Kontraktów w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowo-finansowej;
  • Zarządzanie techniczne, w tym wykonywanie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego dla Kontraktów;
  • Zarządzanie w tym koordynacja wszystkich Kontraktów zawartych w ramach Zadania inwestycyjnego;
  • Prowadzenie nadzoru środowiskowego, w tym przyrodniczego, zgodnie z warunkami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz ze zmianą oraz innymi decyzjami administracyjnymi w tym zakresie.

Zakres nadzorowanego zadania obejmuje zaś:

  • przebudowę układu torowego stacji Olsztyn Główny w zakresie torów głównych zasadniczych i głównych dodatkowych zlokalizowanych przy peronach oraz torów nr 10 i 12,
  • przebudowę istniejących urządzeń srk z centralizacją nowych napędów wraz z opracowaniem połączeń pomiędzy nowym układem torowym, a pozostałymi istniejącymi torami,
  • budowę nowej nastawni dysponującej,
  • budowę przejścia podziemnego służącego obsłudze podróżnych oraz łączącego okolice dworca z osiedlem Zatorze,
  • budowę nowych peronów o wysokości 0,76m wraz z elementami małej architektury,
  • przebudowę sieci trakcyjnej oraz budowa urządzeń elektroenergetycznych do 1kV;
  • budowa infrastruktury teletechnicznej
  • oraz dwie opcje robót budowlanych do wyboru:
  1. Opcja nr 1: wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy nowych komputerowych urządzeń srk na stacji Olsztyn Główny LUB
  2. Opcja nr 2: wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy grupy torów „200” umożliwiającej obsługę pociągów towarowych o długości min. 750 m oraz budowy torów odstawczych z niezbędną infrastrukturą, w tym urządzeniami srk i elektryfikacją.

Wszystkie cztery perony zostaną podwyższone i poszerzone, co zapewni podróżnym wygodny dostęp do pociągów. Zapewniony zostanie także dostęp do peronów od strony osiedla Zatorze, którego mieszkańcy zyskają komfortowe dojście, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji zapewni też większe możliwości sprawnego prowadzenia ruchu. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba nowa nastawnia.

Projekt zostanie dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.