ZAPEWNIAMY ZRÓWNOWAŻONE
ROZWIĄZANIA INŻYNIERYJNE
Kreator Budownictwa Roku 2023

Oczyszczalnia ścieków w Bolesławcu

Multimodalny węzeł transportowy - Dworzec Łódź Fabryczna

Linia tramwajowa - Poznań Franowo

Dworzec Multimodalny Łódź Fabryczna

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Balicach

Projekty | Projekt | PROJEKTOWANIE: Rozbudowa drogi krajowej nr 63 na odcinku Giżycko - Miłki /...

PROJEKTOWANIE: Rozbudowa drogi krajowej nr 63 na odcinku Giżycko - Miłki / 2021 - 2026

PROJEKTOWANIE: Rozbudowa drogi krajowej nr 63 na odcinku Giżycko - Miłki / 2021 - 2026

17.11.2021 podpisaliśmy kontrakt z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie na Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania: „Rozbudowa drogi krajowej nr 63 na odcinku Giżycko - Miłki” od km 42+463 do km 54+200.

Inwestycja ta położona jest na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w powiecie giżyckim, na terenie Gminy Giżycko oraz Gminy Miłki i obejmie ok. 12 km drogi krajowej 63.

Zakres przedsięwzięcia:

  • Rozbudowa drogi krajowej nr 63 do klasy GP, o nośności konstrukcji nawierzchni 115kN/oś, szerokości jezdni 7m.
  • Korekta łuków pionowych i poziomych
  • Wzmocnienie podłoża,
  • Budowa/ przebudowa skrzyżowań jednopoziomowych,
  • Przebudowa lub rozbudowa dróg krzyżujących się z projektowaną drogą, na odcinku bezpośrednio przylegającym do drogi krajowej nr 63,
  • Budowa dodatkowych jezdni, obsługujących przyległy teren (parametry techniczne przekroju (szerokość, nośność, Vp) należy przyjąć na podstawie prognozowanego ruchu i struktury rodzajowej oraz uzgodnień właściwych zarządców dróg, minimalna kategoria ruchu dla  dodatkowych jezdni bitumicznych – KR2),
  • Budowa obiektów inżynierskich kładka dla pieszych w km 50+395 (Staświny), remont most w km 50+395 (zakres m. in. wymiana nawierzchni jezdni na obiekcie i dojazdach wraz z wykonaniem nowych dylatacji bitumicznych, wymianie nawierzchni na chodnikach, reprofilacji powierzchni betonowych gzymsów i odtworzeniu powłok ochronnych),
  • Budowa ścieżki pieszo- rowerowej na całej długości trasy, przebudowa istniejących chodników,
  • Budowa zatok autobusowych wraz z dojściami,
  • Wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją a także zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego (rosnących zbyt blisko jedni lub ograniczających widoczność, lub w bardzo złym stanie zdrowotnym),
  • Przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych,
  • Budowa/ przebudowa odwodnienia drogi, w tym przepustów drogowych,
  • Budowa oświetlenia drogowego,
  • Przebudowa urządzeń i sieci kolidujących z inwestycją, m. in. kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, drenaży melioracyjnych,
  • Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD (bezpieczeństwa ruchu drogowego),
  • Budowa kanału technologicznego,
  • Budowa urządzeń i obiektów ochrony środowiska m.in. budowa przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych, ogrodzenia drogi krajowej, budowa płotków naprowadzających- jeżeli będą wymagane,
  • Dowiązanie projektowanych rozwiązań do rozwiązań zastosowanych w dokumentacji wykonywanej w ramach zadania pn.: „Budowa obwodnicy Giżycka w ciągu dk 59 i 63”,
  • Wykonanie pozostałych elementów wynikających z przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych Zamawiającego, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania projektowanej drogi oraz terenów przyległych.

Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa drogi GP (droga główna ruchu przyspieszonego),
  • prędkość projektowa – do uzgodnienia z Zamawiającym,
  • nośność 115 kN/oś,
  • kategorię ruchu należy wyznaczyć na podstawie prognozowanego ruchu (okres proj. 20 lat),
  • przekrój poprzeczny 1x2
  • pas ruchu o szerokości 3,5 m,
  • opaski 2x0,5m
  • pochylenie poprzeczne jezdni na prostej – 2%,
  • skrajnia pionowa – 5,00 m.

Cieszymy się, że po raz kolejny będziemy współpracować z Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie projektowania – po oddziałach w Zielonej Górze, Poznaniu, Wrocławiu, Kielcach, Lublinie i Gdańsku tym razem będziemy projektować dla oddziału w Olsztynie.